آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول بدون تفریح، «زن» افسرده و «خانواده» مختل می‌شود اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟ آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی به سوء قصد به یک پزشک در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۰۷۷۰
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
واکنش علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی به سوء قصد به یک پزشک در مشهد
پیرو سوء قصد به پزشکی در یکی از درمانگاه‌های بخش خصوصی شهر مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی در اطلاعیه‌ای این اقدام را به شدت محکوم کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این اطلاعیه آمده است: از دیدگاه اسلام و همچنین در فرهنگ غنی کشورمان، ارزش گرانقدر پزشک و فعالیت حرفه‌ای طبیب از جایگاه و مرتبه رفیع و قداست خاصی برخوردار است؛ آنچنان که احیاء جانی برابر با حیات همه جان‌ها است و در تاریخ کشورمان همواره از پزشکان به عنوان فرهیختگانی یاد می‌شود که در هر کجا و در هر برهه‌ای که نیاز است؛ در صف اول دفاع از جان و سلامت مردم قرار دارند و دوران همه‌گیری کرونا و شهادت جمع زیادی از پزشکان در راه سلامت جامعه گواه این مدعاست.

پزشکی شغلی آمیخته با ایثار و از خودگذشتگی است که در مواقع بحرانی و حساس، وظیفه‌ای خطیر را بر دوش دارد. وظیفه‌ای که با مرگ و زندگی مردم در ارتباط است و حضور پزشکان عمومی و متخصص در نقاط مختلف استان از محروم‌ترین و کم‌برخوردارترین مناطق تا مرکز استان موجب شده است که همواره خراسان رضوی در ردیف استان‌های برتر در حوزه شاخص‌های سلامت باشد.

حال اقدام به دور از شان اجتماعی یکی از شهروندان در حمله‌ور شدن به یک پزشک در درمانگاهی واقع در یکی از مناطق کم‌برخوردار مشهد و قصد ضرب و جرح، موجب تاسف و تکدر خاطر جامعه پزشکی شده و از دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست می‌شود برای پیشگیری و جلوگیری از وقوع حوادث این چنینی با مسببان این واقعه به شدت برخورد شود.

پزشکی که مورد سوء قصد قرار گرفته، از افراد دارای سوابق ارزنده در خدمت‌رسانی به بیماران است و ایشان به دلیل رعایت اصل انطباق و ارجاع خانم بیمار به یکی از پزشکان خانم مرکز و عدم قبول تجویز دارو بدون معاینه بیمار، مورد سوء قصد از سوی همراهان قرار گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->